Orlické Hory 2018

Pokračování úspěšné série treku na významné body České republiky. Původní trasa byla zcela jiná, jeden člen si vyžádal změnu, nicméně výlet byl i tak nádherný..

29Črv2018

Akce započala 29.6.2018 ráno na Černém mostě a skončila 5.7.2018 v Zábřehu na vlakovém nádraží.

Zápisky

Jelikož jsem si nedělal podrobný deníček, tak bych celou akci zhodnotil pozitivně. Relativně....

29.6.2018

Praha, Černý Most: Petr mně překvapuje dlouhým oblečením. Prý má být kosa. Já jsem si v předpovědi všimnul teplot kolem 29 a sluníčka, tak koukám jako puk. Snad neumrznu. Naštěstí jsem si pro strýčka příhodu zabalil delší kalhoty a bundu.

Papírové mapy jsem raději nekupoval, Petr s má s nimi tendenci měnit plán trasy. A dobře jsem udělal, trasu upravil hned dneska. Nutno podotknout, že poprvé a naposledy.

S Petrem vyrážíme z Prahy Černý most do Dvora Králové nad Labem. Petr potřebuje v autobuse na toaletu, tak šel za řidičem, zda by mu jí zpřístupnil. Řidič odpovídá, že toaleta je bohužel nefunkční, ale že mu možná přibrzdí na autobusovém nádraží... :-). Petr si před odjezdem u dopravce zjišťoval, jak je to s toaletama v autobuse. Paní na dispečinku mu řekla: "Všechny naše dálkové autobusy disponují toaletou". Ponaučení: Je potřeba se ptát na funkční toalety.

Z Dvora Králové jsme vyrazili sami dva. Michal se měl připojit na druhý den. Nicméně se ještě tentýž den přidává u Červeného Kostelce u nádrže Špinka. Navigace trošku vázla, Michal má na měsíc jen 150MB a data už mu došla, takže se nemohl podívat do map.

Zjišťuji, že mám zase nejtěžší batoh (14,5kg bez vody). Nejspíš proto, že nesu většinu vybavení (ešus, vařič, jídlo) a ostatní si tak mohou jít na lehko. Naštěstí jsem část jídla strategicky zvolil takového, které Petr nejí.

30.6.2018

Od Špinky vyrážíme k Nedvězí. Asi 2km jdeme dokonce nečekaně Polskem. Michal někde na poli vyhrabal 4 brambory, tak jsme si je večer uvařili k večeři - spolu s mojí polévkou, mým masem, z mé vody a mým vařičem. S vyvařováním jsem moc nepočítal, tolik plynu nemám, tak snad vydrží. Spíme na louce, Michal si odvážně bere polévku na nový spacák a hned ho pokřtil.

1.7.2018

Petr se ráno po pár km odpojil. Musí prej do nové práce. A už se nepřidá. Musí prej být doma, slíbil to.

2.7.2018

Dneska se už oteplilo. Už není potřeba bunda s dlouhým rukávem. S Michalem jsme se zastavili u vodní nádrže Pastviny. Voda měla krásných 21 stupňů. Vypral jsem si i tričko a kraťasy na cestu zpět. K večeři jsme si uvařili bramboračku s houbama.

V odpoledních hodinách jsme dali Suchý vrch - první skoro-tisícovka Orlických Hor.

3.7.2018

U pramene Tiché Orlice jsme si na oběd uvařili bramboračku se zbytkem hub. Bylo to dobré, ale jaksi mi došel plyn ve vařiči, takže po zbytek treku budu o studeném jídle.

Po o jsme dali Jeřáb - druhá tisícovka Orlických Hor.

Večer jsme se zastavili v Jakubovicích v hostinci Straka. Po dvou klobásách a druhém pivu mi bylo zcela jasné, že nějaké dálky už neujdem a že budu rád, když se odkutálím někam na louku a budu spát až do rána.

4.7.2018

Ranní probuzení je dost nepříjemné - praží na nás slunce, je mi strašně vedro, neuvěřitelně mně po těch pivech suší v puse a všude kolem dokola cvrlikají cvrčci. Jako by nestačilo, že večer přestali cvrlikat až v jedenáct.

Po cestě jsme se zastavili u rybníka Sychrov. Já se osmělil a zkusil přefirltrovanou vodu z rybníka - chyba, v sobotu jsem na to doplatil :-). Nejspíš nějaký rotavir.

U Štítů jsme se zastavili v Akrobat Parku. Původní hodinková zastávka se prodloužila asi na 7h. Michal jí má po třetím pivu jako z praku. Já po zkušenosti z předchozího dne raději piju jenom nealko.

Původní plán byl si to trošku zajít, ale když jsme odcházeli, tak primárním cílem už bylo jen najít rozumné místo na bivak a druhý den se odvalit do Zábřehu na vlak. Ovšem musím říct, že poslední dva dny byly fakt dobrý - žádný spěch a pěkně jsem si to užil.

V noci dělá kravál štěkající srnka. Skvěle se tak doplňuje s nějakými žábami, které kvákají okteto, později noneto a po probdělé noci už i dechovou filharmonii.

5.7.2018

Po cestě do Zábřehu jsme se umyli v potoce Nemilce. Vodní nádrž Nemilka prý sloužila jako zdroj pitné vody pro Zábřeh. Teď už je důležitý jen ten minulý čas. Do vlaku ale vstupujeme krásně voňavý a čistý. Na nádraží si kupuju bagetu pochybné kvality (střevní potíže v sobotu mohly být i po ní).

Vybrané hlášky

“Všechny naše dálkové autobusy mají toaletu.” (ovšem nemusí být funkční)

"Včera jsem se sprchoval ve vodoápadu. Zrovna jsem měl vystrčenou prdel k cestě, když okolo procházela nějaká pěkná ženská. Radši dělala, že mně nevidí."

"Kolik náprav má to auto, co Vám tu zásobuje obchůdek?" "Jak to má Dáša vědět? Zeptej se jí rovnou, jakej ten motor má výkon."

Soukromé poznámky pro další trek
  • ve slupce vařené a následně usušené brambory jsou naprosto delikátní záležitostí v instantní polévce. Je potřeba něco podobného zkusit s další zeleninou, případně houbami
  • sušené maso sušit na menší plátky. V instantní polévce druhá delikatesa.
  • chce to lehčí spacák s komfortem kolem 0°C
  • lépe sledovat předpověď počasí, ať netahám zbytečnosti
  • nebrat oříšky, stejně to nesním
  • vzít vaničkové bujony na dochucení polévek
  • vodní filtr je dobrá věc, ale filtrovat vodu to chce jen z potoků, pramenů a studní
  • netahat 3 trička, 2 stačí. Pokud vezmu merino, možná i jedno
  • v tuhle letní dobu netřeba brát náhradní baterie do čelovky
  • zbytečně se nehnat za km, více si po cestě vařit, kochat se přírodou, denně ujít třeba jen 20km a užít si průběh, nikoliv cíl
  • skončit se dá vždycky dřív

Orlické Hory 2016 v číslech

Doba chůze: 41,3h

Délka trasy: 193,65km

Kumulativní stoupání: 4624m

Kumulativní klesání: 4584m

Počet kroků:227265

Průměrná tepová frekvence: 83bpm

Množství spálených kalorií: 11478kCal

Orientační zátěž: 12-17kg (podle množství vody a jídla)